Jak wybrać zyskowną niszę dla Twojej strony?

Chcesz zarabiać dużo pieniędzy na swojej stronie internatowej dzięki programom partnerskim. Znajdź zyskowną niszę rynkową, a na pewno Ci się to uda.

Tworzenie niszowych stron internetowych jest jednym z najlepszych i najprostszych sposobów zarabiania w Internecie, również dla osób, które działają w programach partnerskich. Dzięki takim stronom skupionym na jednym konkretnym temacie łatwiej jest dotrzeć do określonej grupy potencjalnych klientów zainteresowanych tematyką strony, na której będą reklamy i linki partnerskie.

Najtrudniejszą jednak rzeczą przy tworzeniu stron niszowych może być wybór odpowiedniego rynku, nie każda nisza i nie zawsze jest niszą zyskowną.

Gdy nauczysz się wybierać rynki niszowe i dobierać odpowiednie słowa kluczowe do nich, zyski z programów partnerskich będą do Ciebie płynąć szerokim strumieniem.

Czym jest nisza rynkowa?

Nisza to dowolny temat lub obszar rynku, którym ludzie są w danej chwili zainteresowani. Nisze rynkowe są tworzone przez identyfikację potrzeb i pragnień klientów. Nisze rynkowe to wąsko wyspecjalizowane części na rynku komercyjnym.
Niszą może być:

  1. Hobby
  2. Zdrowie
  3. Pieniądze
  4. Dom
  5. Zwierzęta
  6. Itd.

Jak widzisz niszą rynkową może być prawie wszystko i zależy wyłącznie od tego co ludzie w danej chwili szukają i tego co potrzebują lub pragną.

Jak z tak wielu różnych rodzajów nisz wybrać taką która będzie odpowiednia dla Twojej strony? Cóż, pierwszą rzeczą, jaką chciałbym zaproponować jest wybór tematów, które są Ci bardzo dobrze znane. Na przykład, jeśli jesteś budowlańcem i budujesz domy lub posiadasz wykształcenie w tej dziedzinie, możesz wybrać niszę o budowie domów. Jednakże, jeśli jesteś nauczycielem matematyki, nie znasz się na budowie domów, to należy unikać takiej niszy.

Dlaczego warto wybrać branżę, na której się znasz, w której posiadasz doświadczenie, w której jesteś specjalistą. Cóż, przecież nie chcesz się dowiedzieć jak zbudować dom od osoby, która na tym się kompletnie nie zna, prawda?

To samo odnosi się do potencjalnych klientów i odwiedzający Twoją stroną. Chętniej kupią produkt lub usługę od osoby, która zna się na danej tematyce i wie co w trawie piszczy.

Kolejną sprawą przy wyborze odpowiedniej niszy, nad którą trzeba się zastanowić to, czy nisza jest konkurencyjna. Niektóre nisze są bardziej konkurencyjne od innych i jeśli wybierzesz niszę, w której występuje duża konkurencja to zdobycie klienta może okazać się bardzo trudne. Musisz mieć również świadomość, że jeżeli wybierzesz niszę mało popularną to również zdobycie klienta może w tym przypadku być bardzo trudne, czy wręcz nie możliwe.

Co jest potrzebne aby znaleźć odpowiednią i zyskowną niszę?

Dobrze wybrana nisza daje możliwość kierowania swoich produktów z PP do konkretnej określonej grupy potencjalnych klientów.
Dzięki dobrze wybranej niszy praktycznie można wyeliminować tych, którzy nie są zainteresowani produktami z Twojej strony. Nisza musi być na tyle unikalna i wystarczająco precyzyjna, aby przyciągnąć odpowiednich klientów.

Wielu początkujących w programach partnerskich popełnia błąd i wybiera ogólną niszę rynkową, która może wydawać się rentownym rynkiem, ale jednak wybór może być zbyt szeroki i może przynieść klęskę oraz zniechęcić do zarabiania w PP.

Na przykład, przyjrzyjmy się niszy jaką gotowanie. Ten rynek, generuje miliardy rocznie i nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, jednak jest ona zbyt ogólna, aby w niej zaistnieć, dlaczego? Bo konkurencja jest zbyt duża!

Co jednak można zrobić w takiej sytuacji, aby zaistnieć w takiej niszy? Trzeba zawęzić niszę do konkretnej gałęzi tego rynku i wybrać bardziej dopasowaną niszę (pod-niszę) do wybranych produktów z programu partnerskiego.

Pod-nisza, zwana przez speców od SEO i marketingu internetowego „długim ogonem” jest jednym z najlepszym sposobów na uzyskanie dużych zysków ze swoich stron internetowych.

Znalezienie jednak dobrej i zyskownej niszy z długiego ogona może się okazać bardzo trudne gdy nie wiesz jak to zrobić. Na szczęście istnieją odpowiednie narzędzia zarówno darmowe jak i płatne dzięki, którym znalezienie takiej rentownej niszy rynkowej jest dużo łatwiejsze.

Dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi możesz zaoszczędzić dużo czasu oraz pieniędzy i niepotrzebnego wysiłku na szukaniu i badaniu odpowiedniej niszy i „długiego ogona”.

Jednym z takich darmowych narzędzi jest Keyword Planner od Google. W Planerze słów kluczowych Google połączyło funkcjonalność swoich wcześniejszych narzędzi:

  • „Narzędzia propozycji słów kluczowych”
  • „Narzędzia prognozy liczby odwiedzin”

Za pomocą Planera słów kluczowych można wyświetlać różne historyczne statystyki razem z propozycjami słów kluczowych, na przykład informacje o średniej liczbie wyszukiwań jakiegoś słowa kluczowego. Narzędzie przedstawia też prognozę ruchu dla słowa kluczowego, np. ile kliknięć mogą wygenerować słowa kluczowe.

Aby wykorzystać pomysły na słowa kluczowe, korzystając z Planera słów kluczowych – potrzebujesz tylko darmowego konta AdWords, które możesz założyć pod adresem https://adwords.google.pl. Planer słów kluczowych jest dostępny w menu Narzędzia i analiza.

Podsumowanie

Skupiając się na niszy z długiego ogona łatwiej Ci będzie znaleźć odpowiedniego klienta na produkt z Twojego PP, co pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i energię.

 
 

Share This Post

Leave a Reply

© 2018 PPstarter.pl. All rights reserved. ·
Powered by WordPress · Designed by Theme Junkie