Modele rozliczeń w Programach Partnerskich

Przyglądając się danemu Programowi Partnerskiemu sprawdzasz jakie prowizje możesz otrzymać oraz w jaki sposób się ten konkretny PP rozlicza się z partnerami. No i tu pojawiają się tajemnicze skróty PPS, PPC, PPL, PPV, PPM, PPA i zastanawiasz się co u licha one oznaczają oraz jak właściwie i za co otrzymam pieniądze.

Poniżej wyjaśniam ich znaczenie:

PPS (Pay Per Sale) – płatność za sprzedaż, partner otrzymuje określoną prowizję za każdą sprzedaż, jest to najpopularniejszy sposób rozliczania się pp z partnerami.

PPM (Pay Per Mile) – płatność za emisję, partner otrzymuje płatność za ilość emisji reklamy (przeważnie stosuje się płatność za wielokrotność 1000-ca wyświetleń), ten sposób jest bardzo popularny na popularnych portalach takich jak Onet czy WP.

PPC (Pay Per Click) – płatność za kliknięcie, partner otrzymuje prowizję za każde kliknięcie w reklamę, ten sposobów rozliczeń stosowany jest przez np.: Google (AdSense).

PPL (Pay Per Lead) – płatność za działanie, partner otrzymuje prowizję za doprowadzenie do konkretnego działania np.: zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety, formularza, itp. Najczęściej ten sposób rozliczeń stosowany jest przez sieci afiliacyjne.

PPV (Pay Per View) – płatność za oglądanie, partner otrzymuje wynagrodzenie za oglądanie konkretnych treści, reklam czy filmów.

PPA (Pay Per Action) – płatność za akcję, jest to połączenie rozliczeń PPL i PPS.

Oczywiście istnieją Programy Partnerskie, które łączą kilka sposobów naliczeń prowizji, dzięki czemu partner otrzymuje prowizję z kilku modelów rozliczeń. Hybrydowy sposób rozliczeń stosowany jest głównie w programach dostępnych w sieciach afiliacyjnych (NetSale, Afiliant).

 
 

Share This Post

Leave a Reply

© 2018 PPstarter.pl. All rights reserved. ·
Powered by WordPress · Designed by Theme Junkie